انسان شروع به استفاده از زبان کرد تا خود را از حیوانات متمایز کند. امروزه بیش از 6500 زبان در جهان صحبت می شود. محققان می گویند: آغاز واقعی زبان ها ممکن است 50 هزار سال پیش باشد.

انسان شروع به استفاده از زبان کرد تا خود را از حیوانات متمایز کند. امروزه بیش از ۶۵۰۰ زبان در جهان صحبت می شود.

محققان می گویند: آغاز واقعی زبان ها ممکن است ۵۰ هزار سال پیش باشد.

اگرچه زبان های باستانی زیادی در جهان وجود دارد، اما زبان های مورد استفاده امروزه لاتین-ارمنی، کره ای-عبری هستند. فقط زبان های عربی، چینی، یونانی، مصری، تامیلی و سانسکریت باقی مانده است.

در این، زبان تامیل ۵۰۰۰ سال پیش ظاهر شد. تامیل قدیمی ترین زبان نوشتاری از چپ به راست در جهان است.در عین حال، تامیل تنها زبانی است که هوای کمتری در هنگام صحبت کردن منتشر می کند.

در میان رایج‌ترین زبان‌های جهان، تحلیلی برای تعیین اینکه کدام زبان‌ها بر اساس جغرافیا، اقتصاد، ارتباطات، اطلاعات عمومی و روابط سیاسی غالب هستند، انجام شد.

در این میان زبان انگلیسی بالاترین امتیاز را دارد. بعد، مانتریبان چینی، فرانسوی، اسپانیایی، عربی، روسی، آلمانی، ژاپنی، پرتغالی و هندی وجود دارد.

محققان دریافتند  که اسپانیایی شادترین زبان جهان است. یادگیری زبان اسپانیایی آسان است و کلمات مثبت زیادی دارد.

پس از آن پرتغالی، انگلیسی، اندونزیایی، فرانسوی، آلمانی، عربی، روسی، کره ای و چینی وجود دارد.

در زبان اسپانیایی می توانید ۷۸۰ کلمه در یک دقیقه، در فرانسوی، ۷۱۸ کلمه در یک دقیقه و در انگلیسی، ۲۲۰ کلمه در یک دقیقه صحبت کنید.

ژاپنی سریع ترین زبان صحبت در جهان است. در این زبان در یک دقیقه ۷۸۲ کلمه قابل بیان است. پس از آن، می توان ۷۸۰ کلمه به زبان اسپانیایی، ۷۱۸ کلمه به زبان فرانسوی و ۲۲۰ کلمه به زبان انگلیسی صحبت کرد.

زبان ماندارین، زبان رسمی چین، رایج ترین زبان در جهان است. این توسط بیش از ۹۶ کرور صحبت می شود. بر این اساس، بیش از ۴۴.۶ کرور نفر انگلیسی صحبت می کنند.

فقط سمت چپ مغز برای صحبت کردن به زبان انگلیسی کار می کند. اما هر دو سمت راست و چپ مغز هنگام صحبت کردن به زبان چینی کار می کنند. پس از انگلیسی، فرانسوی رایجترین زبان در جهان است و در اکثر کشورها تدریس می شود.

اگرچه کره ای در اصل یک زبان است، اما تفاوت های زیادی بین زبان های کره ای که در کره شمالی و کره جنوبی صحبت می شود وجود دارد. زبان پاکی تاکی که در منطقه سورینام آمریکای جنوبی صحبت می شود، زبانی است که کمترین کلمه را در جهان دارد. فقط ۳۴۰ کلمه دارد.

زبان عربی، یکی از زبان های رسمی سازمان ملل متحد، غنی ترین زبان جهان است.  ویژگی منحصر به فرد آن این است که نمی توان آن را به هیچ زبانی در جهان پیوند داد. فقط ۱.۲۳ کرور کلمه متعلق به این زبان است. اما عربی با زبان های مختلف دنیا آمیخته شده است. عربی با سایر زبان های دنیا آمیخته شده است.

منبع: روزنامه تیناکاران

https://thinakkural.lk/article/۲۴۱۲۵۴

کد خبر 15214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =